Tämä on toinen kerta, kun lähden koreografioimaan teosta Made in 11 Days -teoskokonaisuuteen. Ensimmäisellä kerralla tiesin jo etukäteen mikä minua kiinnosti ja olin varma siitä minkä asioiden parissa halusin viettää aikaa ja mitä työstää. Tällä kertaa tilanne oli aivan toinen, kun aloitin työskentelyn Suvin ja Elinan kanssa.
Olimme juuri saanet loppuun Lindan ja Cômen teosten harjoitusperiodit eikä minulla ollut ollut juurikaan aikaa miettiä oman teokseni tekemistä. Päätin aloittaa työskentelyn tekemällä yhdessä Yang-tyylisuunnan tai chita. Tämän jälkeen istuimme alas ja avasin Elinalle ja Suville muutamia aiheita, jotka tuntuivat siltä, että niistä voisi saada jotain irti, jos vain kokeilisi. Aiheita olivat muun muassa puuttuva liike, törmäsin tähän Milan Kunderan teoksessa Kiireettömyys (1995), ihminen pukeutuneena eläinasuun, fyysisen kontaktin tuoman hyvän olon tunteminen ja näyttäminen, viktoriaanisen Englannin hidden mother -tyylisuunnan valokuvat ja tanssijan oman tanssihistorian käsittely, kuitenkin niin että sen käsittelyyn löytäisi tavan, joka ei olisi niin umpikulutettu ko. aiheen yleisyyden vuoksi.
Päätin lähteä ensimmäisenä kokeilemaan puuttuvaa liikettä. Mitä se voisi olla? Miten tuoda ilmi se, kun jotain puuttuu? Mitä puuttuminen oikeastaan edes on?
Lue seuraavasta postauksesta mitä sitten tapahtui 😉
− Arttu
Lue lisää teoskokonaisuudesta ja osta liput >>